آخرین اخباربازارهای جهانیطلامقالات تحلیلی

ارزیابی هفتگی کیتکو و بررسی طلا در بازار های جهانی

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو نشان می‌دهد که فعالین حرفه‌ای بازار نسبت به روند میان‌مدت اونس طلای جهانی شک و تردید دارند. با این حال سرمایه گذران خرد هنوز هم انتظار روند صعودی را دارند. به خصوص که قیمت طلا توانسته به اوج قیمتی دو هفته اخیر صعود کند.

مصرف‌کنندگان آمریکایی نگران رشد سریع تورم هستند!

روز جمعه شاخص انتظارات و تمایلات مصرف‌کنندگان آمریکا که توسط دانشگاه میشیگان تهیه می‌شود، به پایین‌ترین سطح ۱۰ سال اخیر در ۶۱٫۷ واحد سقوط کرد. این ارزیابی نشان می‌دهد که از دید مصرف‌کنندگان، تورم آمریکا در طول سال ۲۰۲۲ در اطراف ۵ درصد باقی خواهد ماند. طبق این گزارش، رشد سریع تورم مهم‌ترین نگرانی مصرف‌کنندگان است. قبلاً وقتی نگرانی‌ها از تورم افزایش می‌یافت، سرمایه‌گذاران اقدام به خرید طلا می‌کردند. در همین حال ریسک وقوع درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین هم تشدید شده و از قیمت طلا حمایت کرده است.

سنتیمنت بازار مبهم است!

برخی از تحلیلگران بر این باورند که رشد قیمت اونس طلای جهانی به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس محدود خواهد بود. اما برخی دیگر هم معتقدند که بازار به ایده افزایش ۰٫۵۰ درصدی نرخ بهره در ماه مارس عادت کرده و دیگر این خبر بر بازار تأثیری ندارد! سنتیمنت بازار طلا مبهم شده است. این می‌تواند به این معنی باشد که محرک و عوامل تأثیرگذار بر بازار اونس طلای جهانی در حال تغییر هستند.

نظرسنجی هفتگی کیتکو

این هفته ۱۵ فعال حرفه‌ای (Wall Street) در ارزیابی هفتگی سایت کیتکو شرکت کرده‌اند. ۴۰ درصد پیش‌بینی می‌کنند که روند این هفته اونس طلای جهانی صعودی خواهد بود. ۲۷ درصد پیش‌بینی می‌کنند که روند بازار نزولی خواهد بود. ۳۳ درصد دیگر هم پیش‌بینی می‌کنند که بازار بدون روند یا خنثی خواهد بود. در این میان ۵۹۷ سرمایه‌گذار خرد (Main Street) هم در نظرسنجی آنلاین شرکت کرده‌اند. ۶۲ درصد طرفدار روند صعودی، ۲۱ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۶ درصد هم طرفدار بازار بدون روند یا خنثی بودند.

ارزیابی هفتگی – در طول یک هفته، سنتیمنت صعودی در میان سرمایه گذاران خرد از ۵۶ درصد به ۶۲ درصد افزایش یافته و در میان فعالین حرفه ای هم از ۲۹ درصد به ۴۰ درصد رسیده است.

دیدگاه فعالین حرفه‌ای بازار

دیوید مدن (David Madden) تحلیلگر بازار در Equiti Capital
این فعال حرفه‌ای نسبت به روند صعودی اونس طلای جهانی خوش‌بین است، به خصوص که نوسانات شدید بازار سهام هم از قیمت طلا حمایت می‌کند. در واقع نوسانات شدید بازار سهام باعث فرار سرمایه به دارایی‌های امن مثل اونس طلای جهانی می‌شود. با این وجود او گفته که به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس، احتمال شکست قطعی مقاومت ۱۸۵۰ دلاری پایین است.
شان لوسک (Sean Lusk) مدیر شرکت Walsh Trading
این فعال حرفه‌ای به عملکرد بازارهای سهام تمرکز کرده تا مسیر بعدی اونس طلای جهانی را پیدا کند. “نوسانات بازار سهام محرک اصلی اونس طلای جهانی خواهد بود و هر سقوطی در بازار سهام از قیمت اونس طلای جهانی حمایت خواهد کرد. در شرایط فعلی هر کاهش قیمتی در اونس طلای جهانی، فرصتی برای خرید است.”
نیکولاس فراپل (Nicholas Frappell) مدیر شرکت ABC
این فعال حرفه‌ای معتقد است که روند اونس طلای جهانی خنثی است. یعنی بازار بدون روند است. اما او گفته که اگر درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین رخ دهد، قیمت اونس طلای جهانی رشد سریعی را تجربه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا