بلاگبورسسرمایه گذاریمقالات تحلیلی

تحلیل بنیادی شرکت کالسیمین(فاسمین)

مقدمه

شرکت کالسیمین (سهامی عام) در تاریخ 04/09/1343 تحت شماره 9573 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به صورت شرکت سهامی خاص و یا سرمایه 50میلیون ریال به ثبت رسید و در تاریخ 30/06/1370 مرکز اصلی شرکت از تهران به زنجان تغییر و تحت شماره 1762 در اداره ثبت شرکت‌های زنجان به ثبت رسید و در تاریخ 16/01/1376 از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته است.

اهم فعالیت‌های شرکت برطبق اساسنامه عبارت است از اکتشاف استخراج و بهره‌برداری از معادن، تغلیظ و ذوب موادمعدنی، ایجاد کارخانه‌های تبدیلی مواد معدنی و انجام کلیه عملیات بازرگانی در ارتباط با موضوع فعالیت شرکت همچنین دیدگاه کلی بر آن است که علاوه بر تامین سود برای سهام‌داران، همواره در جهت خودکفایی کشور و ایجاد درآمد ارزی کوشا باشیم.
شرکت کالسیمین دارای 3 کارخانه تغلیظ کنستانتره سرب و روی است:

۱ – مجتمع تغلیظ سرب و روی انگوران
همزمان با تاسیس شرکت کالسیمین در تاریخ 04/09/1343، این کارخانه در راستای فعالیت شرکت جهت تغلیظ و ذوب مواد معدنی ایجاد شد و ظرفیت تولیدی آن بر اساس پروانه بهره‌برداری عبارتند از؛ 30000تن کنسانتره سرب، 192000 تن کنسانتره روی خام و 70000 تن کنسانتره روی پخته در سال.

۲ – کارخانه تولید شمش روی دندی
مالکیت و اداره این کارخانه با ظرفیت 7هزار تن در سال درتاریخ 01/06/1378 به شرکت کالسیمین منتقل شد و در سال 1380 طرح افزایش ظرفیت کارخانه از 7هزار تن به 14هزار تن در دستور کار قرار گرفت.
در سال ۱۳۸۵ افزایش مجدد ظرفیت کارخانه از ۱۸هزار تن به ۲۱هزار تن در سال با موفقیت به انجام رسانیده شد و در سال ۱۳۸۶ با توجه به اتمام عملیات افزایش ظرفیت الکترولیز و کارخانه تا سقف ۳۰هزار تن در سال پروانه بهره‌برداری تولید تا سقف مذکور اخذ شده است.

3) کارخانه تولید روی زنجان
کارخانه تولید روی زنجان به‌عنوان اولین واحد تولیدکننده فلز روی کشور، فعالیت خود را در قالب پایلوت شرکت فرآوری مواد معدنی ایران در تاریخ ۳۱/۰۱/۱۳۷۲ آغاز و به تدریج به کارخانه‌ای با ظرفیت اسمی ۴۲۰۰تن در سال بدل گشت و در سال ۱۳۷۷ به مالکیت شرکت کالسیمین درآمد. در اواخر سال ۱۳۸۳ طرح بازسازی اساسی به همراه افزایش ظرفیت کارخانه به میزان ۷۰۰۰تن در سال در برنامه کار شرکت قرار گرفت که در پایان شش ماهه اول سال ۸۵ انجام توامان بازسازی و افزایش ظرفیت کارخانه به سعی و کوشش مدیران و پرسنل کارخانه به پایان رسید.

دسترسی به این محتوا فقط با خرید اشتراک مقدور است

 

عضویت 1 ماهه 

30

days

250 هزار تومان

دسترسی به تمامی مطالب و تحلیل ها

PLAN

Number

minutes

Price

Price for 1 minute

عضویت 2 ماهه

60

days

450هزار تومان

دسترسی به تمامی مطالب و تحلیل ها

برای خرید و تهیه اشتراک ویژه لطفا ابتدا در سایت ورود کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا